| STRONA GŁÓWNA | KOMIKS | PUNISHER (NETFLIX) | PUNISHER: WAR ZONE | FILMY I TV | INNE |

 PUNISHER ZONE


Newsy
Współpraca
Forum

 KATEGORIE NEWSÓW


Komiksy
Punisher (1989)
Punisher (2004)
Punisher: War Zone
The Punisher (Netflix)
Punisher Film #4
Punisher Serial TV (FOX)
Inne

 BUTTONY


WAK - Serwis Komiksowy
Daily Planet - Pierwsza Polska Strona o Supermanie

ArkhamInfo-Twoje jedyne centrum informacji o grze Batman: Arkham City, Batman Arkham Asylum i jej kontynuacjach






 ArtKomiks



 STYLE


Główny
Punisher: War Zone
Punisher (2004)

KOMIKSY WYDANE PRZEZ TM-SEMIC | ROK 1991

| 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |

PUNISHER #7

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Komputerowa wojna"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Whilce Portacio

Punisherowi i jego przyjaciołom udaje się wymknąć pościgowi Kingpina. Szykują się teraz do kolejnej akcji. Tymczasem Kingpin wynajmuje grupę azjatów, żeby doprowadzili do porządku jego finanse. Przypadkowo okazuje się, że azjaci to nie tylko świetni księgowi, ale także spece od innej roboty. Sobie tylko znanymi sposobami odnajdują grupę Franka i atakują gdy bohaterowie niczego się nie spodziewają. W czasie ataku zostaje zamordowana Conchita. Tym razem Punisher postanawia iść na całość i zniszczyć wreszcie nie tylko imperium Kingpina, ale także jego samego...

Tytuł: "Shadowmasters - Cienie przeszłości" cz. 7
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Dan Lawlis

Yuriko, Sojin i Filip przygotowują sie do ataku na tajną bazę rebeliantów. Dzięki naukom Shigeru udaje im się ominąć super-nowoczesne systemy alarmowe bazy i przedostać do środka. Yuriko podkłada ładunki wybuchowe, gdy przypadkowo w jej ręce wpadają jej teść i sam szef stowarzyszenia. Dziewczyna postanawia wziąć ich jako zakładników. Niespodziewanie szef stowarzyszenia oferuje jej wymianę zakładników. Ich życie w zamian za życie... Shigeru!! Okazuje się bowiem, że Shigeru jakimś cudem przeżył eksplozję swego domu i wpadł w ręce stowarzyszenia. Przez wszystkie te lata był ich więźniem. Szczęśliwa Yuriko razem z ojcem i swoimi zakładnikami udaje się na spotkanie z bratem i Filipem. Nie spodziewa się, że wkrótce do bazy powrócą samoloty pełne żołnierzy, którzy wracają z ćwiczeń...


PUNISHER #8

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Odwrót"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Whilce Portacio

Punisher, Micro i Brooks szukają sposobu, żeby ominąć systemy alarmowe w budynku Kingpina. Kontaktują sie z młodym hackerem wynajętym przez mafioza. Jednak zanim chłopak zdążył przekazać im jakieś konkretne informacje zostaje zamordowany przez azjatyckiego zabójcę na usługach Kingpina. Frank postanawia więć improwizować. Jakimś cudem udaje mu się bez większego problemu dostać do siedziby Kingpina i pokonać jego ochronę. Lecz sam Kingpin też jest niebezpieczny, tym bardziej, że udało mu się pojmać Micro. Mając do wyboru zabicie Kingpina i ratowanie swego przyjaciela, Frank decyduje się na to drugie. Składa broń natychmiast stając się kolejnym zakładnikiem mafioza. Wtedy pojawia się Brooks i dochodzi do kolejnej sytuacji patowej. Brooks obiecuje Kingpinowi, że jeśli uwolni Punishera, to nic mu się nie stanie. Wbrew sprzeciwom Franka Brooks dotrzymuje słowa. Frank, Micro i Brooks są wolni, jednak swoją krucjatę przeciwko Kingpinowi muszą rozpoczynać praktycznie od początku. Brooks decyduje, że jednak woli uczyć...

Tytuł: "Shadowmasters - Cienie przeszłości" cz. 8
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Dan Lawlis

Yuriko i Shigeru wraz ze swoimi zakładnikami docierają do hangaru, gdzie czekają już na nich Sojin i Filip. Dla obu obecność Shigeru jest zaskoczeniem. Ich radość przerywa odgłos nadlatujących samolotów, z których natychmiast wyskakują całe oddziały żołnierzy. W wielkim zamieszaniu, ciężko raniony Shigeru dopada przywódce stowarzyszenia i zabija go. Chwilę później sam umiera. Widząc śmierć ojca a chwilę później brata, Yuriko wpada w morderczy szał. Systematycznie zabija wszystkich dookoła. Tymczasem Filip stara się być wierny ideałom Aikido, jednak przerażony pogromem jaki się toczy na jego oczach decyduje się sięgnąć po bardziej radykalne środki. Para ninja ucieka z bazy na chwilę przed wybuchem podłożonych ładunków. Jeszcze tego samego dnia uznają, że w Japonii nie ma już dla nich miejsca. Złączeni tragicznymi przeżyciami Yuriko i Filip odchodzą w dal...


PUNISHER #9

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Na tropie nieznanych zwierząt"
Scenariusz: John Wellington, Carl Potts
Rysunki: Jim Lee, Carl Potts

Punisher wraca do domu po kolejnej nocy i kolejnej walce z gangami. Widząc wyczerpanie przyjaciela, Micro doradza Frankowi, żeby zrobił sobie krótkie wakacje. Ponieważ jednak Castle nie znosi bezczynności, więc Micro załatwia mu pracę jako ochroniaż wyprawy naukowej, której celem jest... odnalezienie dinozaurów, żyjących podobno w jednej z dżungli Afryki. Frank wyraża zgodę i wyjeżdza. Tymczasem Wolverine również trafia do Afryki, szukając morderców zagrożonych gatunków. Oczywistym jest, że prędzej czy później obaj bohaterowie spotkają się. Wolverine mylnie bierze Franka za zabójcę zwierząt i dochodzi do walki między nimi. W wyniki pojedynku Castle ląduje w rzece pełnej aligatorów!!

Tytuł: "Zagrożony gatunek"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Carl Potts

Frankowi udaje się przeżyć spotkanie z aligatorem. Natychmiast zaczyna podążać tropem Wolverine'a. Tymczasem ekipa naukowców odnajduje dinozaury. Okazuje się wtedy, że nie wszystcy przybyli tu, żeby tylko badać te legendarne stwory. Część ekipy, działając na zlecenie pewnego milionera, pragnie upolować jednego z dinozaurów. Oczywiście pozostali naukowcy starają się przeszkodzić tym niecnym planom. Dochodzi więc do kłótni i grożenia sobie nawzajem bronią. Na to wszystko pojawia się Wolverine i Frank, zwarci w bitewnym uścisku. Szybko jednak orientują się w sytuacji i łączą siły, żeby przegonić dinozaury z dala od zaminowanych przez ludzi obszarów. Wkrótce potem rozprawiają się z przywódcą morderców. Naukowcy decydują, że ujawnienie światu istnienia dinozaurów przyciągnie w to miejsce kolejnych, żądnych myśliwskich trofeów szaleńców. Dlatego istnienie dinozaurów pozostanie tajemnicą...


PUNISHER #10

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Szkodnik"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Jim Lee

Gang Szkodnika dokonuje brutalnych porachunków w biały dzień, na ulicy. Frank zaczyna interesować się gangiem i jego członkami. Szybko wyciąga potrzebne mu informacje z młodego chłopaka. Tymczasem Philip i Yuriko, którzy przybyli do Ameryki i mieszakają wraz ze swoimi przyjaciółmi pod dachem Daredevila, zostają zaatakowani przez ludzi ubranych w supernowoczesne zbroje bojowe. Udaje im się pokonać napastników, jednak po zdjęciu hełmu okazuje się, że napastnik ma twarz... ojca Yuriko!! Tymczasem Frank rozprawia się ostatecznie z gangiem szkodnika...

Tytuł: "Poczucie winy"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: Jim Lee

W mieście pojawia się Czarna Wdowa. Tymczasem Yuriko i jej przyjaciele muszą stawić czoła kolejnym ludziom odzianym w bojowe zbroje. Tym razem grupa atakująca jest lepiej przygotowana i bohaterom będzie znacznie trudniej uratować własne życie. Z niespodziewaną pomocą przychodzi im Punisher, jednak w czasie ataku jego samochód zostaje zniszczony i Frank traci przytomność. Wkrótce potem bohaterom przychodzi z pomocą Czarna Wdowa. Razem udaje im się rozgromić ostatnich napastników.


PUNISHER #11

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Bokser"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Erik Larsen

Frank przybywa do klubu bokserskiego, żeby... zostac sparring-partenerem dla znanego boksera. Choć na ringu radzi sobie całkiem nieźle, to oczywiście zostaje pokonany. Ale nie wygranie walki było celem Franka. Jego cel został osiągnięty, bowiem udaje mu się zaprzyjaźnić z bokserem. Castle podejrzewa, że najbliższa walka została ustawiona, jednak bokser słysząc to wpada w szał i zaprzecza wszystiemu. Frank poznaje także dziewczynę boksera - Iris Green. Wieczorem Frank i Micro odkrywają, że skoro bokser sam na pewno nie poddałby walki, to jego manager, który postawił dużo na jego przeciwnika, będzie musiał zrobić coś, żeby jego chłopak przegrał walkę. Frank włamuje się do domu Iris, jednak zostaje potraktowany toksyną, która skutecznie paraliżuje jego mięśnie. Przez najbliższe godziny, jedyne co może zrobić to oglądać walkę w telewizji. Jego obawy potwierdzają sie, gdy pod koniec walki bokser pada na deski. Oczywistym jest, że w czasie przerwy podano mu coś co go uśpiło. Niedługo po zakończeniu walki pojawia się manager boksera, żeby zabić Franka. Na szczęście Punisher już stopniowo odzyskuje siły i udaje mu się uratować własne życie zabijając managera. Teraz Frank postanawia odnaleźć Iris Green...

Tytuł: "Obóz treningowy ninja"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Erik Larsen

Ślad znaleziony w mieszkaniu Iris Green prowadzi do obozu treningowego ninja. Frank postanawia zapisać się na kurs, żeby w spokoju móc rozejrzeć się po terenie. Podczas kursu okazuje się, że kurs i prowadzący nie mają zbyt wiele wspólnego z prawdziwymi ninja. To raczej składanka kursu survivalu, sztuk walki itp. Niemniej większość uczestników jest zadowolona. Nadchodzi czas egzaminu. Kursanci zostają rozdzieleni i porzuceni w lesie z minimalnym wyposażeniem. Ich celem jest przeżycie, powrót do obozu i zdobycie flag oznaczającej zwycięstwo. Frank ma jednak inne plany. Korzystając z tego, iż został bez kontroli, zamiast do obozu, udaje się do domu szefa kursu. Włamuje się tam i odnajduje kartotekę Iris Green, która najwyraźniej też kiedyś ukończyła ten kurs. Niespodziewanie spotyka w domu młodą dziewczynę - ninja, która jest córką prawdziwego mistrza. Scully (szef kursu) bezprawnie twierdzi, że jest reprezentantem tego człowieka w Ameryce. Po wymianie kilku słów dziewczyna znika, zaś Frank podpala dom Scully'ego i ucieka. Scully jest wściekły i przysięga, że odnajdzie sprawcę podpalenia. A wtedy biada mu...

Dodatki:
W komiksie znajduje się "kartoteka" Punishera.


PUNISHER #12

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Zdobycie flagi"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Erik Larsen

Instruktorzy kursu wyruszają w teren by wykryć, który z ich uczniów spalił dom Scully'ego i ukarać go. Wkrótce Frank stawia czoła pierwszemu z instruktorów i oczywiście pokonuje go bez większego problemu. U jego boku staje inny uczeń - Sarcen, który jak się okazuje także ma swoje interesy do załatwienia z organizatorami kursu. Podczas walki z kolejnymi instruktorami, Sarcen zostaje ciężko ranny. Jednak do pokonania pozostał już tylko sam Scully. Podczas pojedynku Punishera wspiera tajemnicza dziewczyna, córka mistrza ninja, która ostatecznie zabija Scully'ego. Nieco później Punisher znajduje w swoim samochodzie kartotekę Iris Green oraz list od dziewczyny, który zaprasza go do Japonii.

Tytuł: "Kraina Wiecznego Słońca"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Erik Larsen

Frank przybywa do starego mistrza ninja, żeby dowiedzieć się, że widzi on w nim kierownika jego amerykańskiej fili szkoły ninja! Wkrótce do domu mistrza przybywają kolejni goście - są to Yuriko, Philip i ich wujek Manzo. Wspólnie z mistrzem ninja są zajęci walką z Wiecznym Słońcem - pozostałościami po organizacji, którą rozbili Philip i Yuriko. Wkrótce nasi bohaterowie muszą odeprzeć atak Wiecznego Słońca, przy czym obecność Punishera jest wprost nieoceniona. Wieczorem, obserwując działania Wiecznego Słońca, Frank odkrywa, że z organizacją tą jest związana poszukiwana przez niego Iris Green!

Dodatki:
Krótki komiks z Typhoid Mary pt. "Rozdarta jaźń".


PUNISHER #13

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Zachód słońca w Kansas"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Erik Larsen

Punisher i jego przyjaciele dostają się do siedziby "Wiecznego słońca" jako interesanci z USA. Podczas "negocjacji" umieszczają w budynku ładunki wybuchowe. Kiedy zostają zdemaskowani wysadzają budynek co umożliwia im ucieczkę. Niestety - Iris Green udaje się przeżyć, więc sprawa jeszcze nie jest zakończona. Wkrótce potem przybywa ona do USA, żeby spotkać się ze współpracującym z nią kongresmenem. Jej śladem podąża Frank i jego przyjaciele. Do finałowego pojedynku między Punisherem i Iris dochodzi podczas bankiety połączonego z prezentacją produktów firmy zbrojeniowej. Nieodpowiedzialne działania kongresmena (fanatyka broni) prowadzą do potężnej eksplozji paliwa rakietowego. Frankowi i Kathryn udaje się przeżyć dzięki sprytnej sztuczce ninja. Po walce drogi Punishera i jego japońskich przyjaciół rozchodzą się...

Tytuł: "Mikro i filantropia"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: M. Texeira

Krótka historia, której głównym bohaterem jest Micro. Stara się on pokrzyżować plany cwaniakowi, który wyłudza oszustwem pieniądze od starszych osób.


PUNISHER #14

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Donosiciel"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Russ Heath

Punisher otrzymuje informację od pracownika jednej z firm zbrojeniowych, realizującej zamówienia rządowe. Celem raportu jest ujawnienie oszustwa i marnotrawstwa pięniędzy podatników na wielką skalę. Podwodne okręty wojskowe mają zawyżone koszty produkcji, zaś ich faktyczny stan poddaje w wątpliwość ich zdolność bojową. Za całą sprawą stoi grupa skorumpowanych generałów marynarki wojennej i kilku polityków. Frank postanawia nagłośnić tą sprawę. Ponieważ jego informator - Wise, potrzebuje dowodów na poparcie swojego raportu, więc razem z Frankiem dostają się do stoczni i wchodzą na pokład eksperymentalnej łodzi podwodnej - Pirania. W jej komputerze pokładowym Wise ukrył kopię swojego raportu. Niestety - zanim udaje im się skopiować pliki, w zakładach zostaje ogłoszony alarm. Jedyną szansą ucieczki jest Pirania. Punisher przy pomocy torpedy niszczy śluzę i wyprowadza Piranię na pełne wody. Następnie łączy się z pokładu okrętu ze skorumpowanymi generałami i usiłuje zmusić ich do przyznania się do winy. Jednak jego działania przynoszą odwrotny skutek. Inny okręt podwodny - Percival otrzymuje polecenie zatopienia Pirani!!

Tytuł: "Na co idą wasze podatki?"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Russ Heath

Punisher łączy się z Percivalem i podając się za rosyjskiego szpiega wchodzi wraz z Wisem na pokład. Tam bierze kapitana na zakładnika i zmusza go do udostępnienia Wise'owi radia. Wise zaczyna nadawać swój raport na otwartym kanale. Skorumpowana admiralicja floty wydaje rozkaz zagłuszania Percivala, a gdy to nie pomaga wysyła kolejny statek by zniszczył Percivala. Dopiero wycelowanie torpedy nuklearnej w pobliskie miasto zmusza bandytów do zaprzestania swych działań. Sprawa dociera do kongresu i prezydenta. Skorumpowani generałowie zostają odsunięci od dowodzenia i popełniają samobójstwo. Tymczasem Frank i Wise pozorują swoją śmierć i znikają bez śladu. Sprawa nabrała już takiego tempa, że Punisher może się z niej wycofać. Wise zmienia nazwisko i resztę życia spełni ukrywając się przed tymi, którym pomieszał szyki...


PUNISHER #15

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Odjazd"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Bill Reinhold

Frank przybywa do Arizony, żeby... zostać członkiem gangu motocyklowego, handlującego spidem (narkotyk). Udaje mu się zyskać sympatę przywódcy gangu - Heca Bircha i podejmuje pracę jako chemik. Dowiaduje się też, że jego gang walczy od dłuższego czasu z gangiem "Gęsi" pod przywództwem Billa Gannona. Okazuje się również, że Hec ma kompletnego świra i uważa się za poetę i wielkiego ekologa, który umiłował tą ziemię. Ponieważ podczas potyczki "Gęsi" zniszczyły przenośne laboratorium gangu, Hec zabiera Franka do domu swojej dziewczyny, gdzie mieści się rezerwowe laboratorium. Punisher przygotowuje partię materiału jednak podczas ładowania jej do ciężarówki pojawia się problem - Austin Lang, mąż dziewczyny Heca!! Atakuje on Franka, jednak podczas walki obaj zostają zamknięci w samochodzi-chłodni przez Heca, który uznał Punishera za zdrajcę.

Tytuł: "Szybkie rozwiązanie"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Bill Reinhold

Punisher i Austin zawiązują współpracę, żeby wydostać się z ciężarówki. Podczas gdy Frank wyskakuje z pojazdu, Austin dostaje się do szoferki i atakuje Heca. Kierowca traci panowanie nad samochodem, który spada w przepaść. Frank wraz z żoną Austina usiłuje wrócić na rancho, jednak wcześniej zostają zaatakowani przez "Gęsi". Udaje im się przeżyć, jednak gdy docierają na rancho okazuje się, że "Gęsi" rozbiły sobie tam obóz. Obecny jest również sam szef - Bill Gannon. Frank atakuje motocyklistów i wysadza w powietrze laboratorium. Kiedy zamierza zakończyć sprawę z półprzytomnym Gannonem pojawia się znienacka Hec, który jakimś cudem przeżył katastrofę. Chwilę później pojawia się również Austin i atakuje Heca. Ostatecznie obaj giną. Wreszcie Frank może trochę odpocząć...


PUNISHER #16

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Jigsaw: Wycinana układanka" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Bill Reinhold

Podczas porachunków z handlarzami narkotyków, Frank dostrzega z daleka twarz swojego dawnego wroga - Jigsawa. Co prawda nie jest do końca pewny czy to rzeczywiście on, jednak postanawia dokładniej zbadać tę sprawę. Okazuje się, że wzrok nie mylił Punishera, i że Jigsaw rzeczywiście działa w mieście. Co więcej - związał się z kompletnie szalonym czcicielem szatana, który posiada moc uzdrawiania. Oczywiście układ pomiędzy tymi dwoma bandytami jest prosty - Rev (czciciel szatana) obiecał, że usunie potworne blizny z twarzy Jigsawa, w zamian za jego pomoc. Na razie jednak Jigsaw musi czekać i cierpliwie wykonywać polecenia swojego "partnera". Chcąc odkryć skąd Rev czerpie swą moc, Jigsaw śledzi go i jest świadkiem brutalnego, rytualnego mordu. Rev szybko ucieka z miejsca zbrodni, zaś policja która się tam pojawia trafia tylko na Jigsawa. Bandyta oczywiście natychmiast rzuca się do ucieczki, jednak pędząc samochodem przez autostradę zostaje przypadkowo zauważony przez Franka. Tym razem Punisher przysięga sobie, że ostatecznie zakończy swoje porachunki z Jigsawem i rusza w pościg...

Tytuł: "Fundusz obrony dzielnicy" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Uciekający Jigsaw rozbija swój samochód w "czarnej" dzielnicy, która od dłużego czasu ogarnięta jest wojną między dwoma gangami. Jigsaw szybko zdobywa zaufanie jednego z gangów stając się ich doradcą i pomocnikiem. Tymczasem ścigający go Frank spotyka garskę ludzi, która ma już dość niekończących się walk i chciałaby wreszcie spokojnie żyć. Punisher obiecuje im, że rozwiąże ich problem. Dzięki sprytnym posunięciom wciąga oba gangi w pułapkę. Wojna gangów zostaje zakończona podczas gigantycznej walki na ulicach dzielnicy. Tymczasem Frank usiłuje dopaść Jigsawa, który jednak zostaje uratowany przez Reva. Chwilę później Jigsaw i Rev odlatują prywatnym samolotem do Wenezueli...


PUNISHER #17

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Ryzykowna sprawa" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Mark Texeira

Punisher wyrusza do Wenezueli swoją latającą furgonetką. Tymczasem okazuje się, że Rev i Jigsaw wcale nie zajmują się handlem narkotykami. Ich prawdziwym celem jest zbieranie kwiatów Pena, które w niedalekiej przyszłości mają wysterylizować ludność świata, która wkrótce wyginie, przygotowując w ten sposób Ziemię na przybycie szatana. W między czasie Frank przybywa do hotelu, gdzie poznaje Joy Adams, piękną instruktorkę jazdy konnej, która obiecuje zaprowadzić go na pola pełne kwiatów Pena. Kiedy jednak przybywają na miejsce okazuje się, że wszystkie kwiaty zniknęły, zaś na nich czeka Jigsaw. I wcale nie ma przyjacielskich zamiarów.

Tytuł: "Basuco" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Bill Reinhold

Frankowi i Joy udaje się uciec przed Jigsawem, jednak muszą się ukrywać. Trafiają do niewielkiej wioski, zdominowanej przez różnego rodzaju handlarzy Basuco (miejscowy narkotyk). Na miejscu pomaga im przyjaciółka Joy, oferując im miejsce na noc. Tymczasem Jigsaw przybywa z wizytą do miejscowych bossów narkotykowych, chcąc prosić ich o pomoc w schwytaniu Punishera. Bandyci zgadzają się, jednak ich prawdziwe zamiary są nieco inne - planują oni przy pierwszej okazji pozbyć się Jigsawa. Oczywiście on nie daje się tak łatwo podejść i skutecznie zrywa współpracę przy pomocy karabinu maszynowego. Podczas walk Frank zostaje ranny i traci przytomność. W takim stanie odnajduje go Jigsaw. W ostatniej chwili decyduje się jednak nie zabijać Punishera. Zadowala się jedynie oszpeceniem go, tnąc jego twarz tak, żeby pozostały paskudne blizny, podobne do tych, które "zdobią" jego twarz. Następnie porywa Joy i odchodzi...


PUNISHER #18

Rok wydania polskiego: 1991
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic






Tytuł: "Bogaty i wytworny" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Jack Slamn

Jigsaw zabiera Joy do siedziby Reva, który w tym czasie oddaje cześć szatanowi odcinając sobie rękę. W chwilę później ręka odrasta, dzięki czemu Rev uznaje ofiarę za spełnioną. Tymczasem Punisher, z okaleczoną twarzą, przedziera się przez dżunglę, w końcu jednak traci przytomność z bólu. Budzi się następnego dnia w chacie starca, który pozszywał jego rany. Jeszcze tego samego dnia Frank rozbija gang handlarzy Basuco i dowiaduje się, gdzie ukrywa się Jigsaw i Rev. Widząc jak Rev leczy niewielką bliznę na twarzy Joy, Jigsaw dochodzi do wniosku, że jego partner zwodzi go i nie zamierza go wyleczyć. Tego wieczoru Jigsaw zmusza Reva do usunięcia blizn ze swej twarzy, grożąc mu pistoletem. Chwilę później pojawia się Frank i zabija Jigsawa. Ale ta noc dopiero się zaczyna, bowiem w świątyni pojawia się... szatan we własnej osobie!!!

Tytuł: "Koniec gry" ("Jigsaw puzzle")
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Bill Reinhold

Aby udowodnić, że jest tym kim jest, szatan przywraca Jigsawa do życia a następnie proponuje Frankowi małą grę. Daje jemu i Joy 15 minut na ucieczkę, zanim w pościg wyruszy wskrzeszony Jigsaw. Przewaga Punishera jest jednak iluzoryczna, bowiem nie ma żadnej broni, zaś Jigsaw dysponuje całym arsenałem. Mimo to Frankowi udaje się rozbroić przeciwnika i zaraz korzysta z okazji, kalecząc ponownie wyleczoną dopiero co twarz Jigsawa. Następnie decyduje się przestać uciekać i dopada Reva. Przerażony kapłan szatana, pozbawiony wsparcia swego boga, nie ma innego wyjścia jak tylko wyleczyć twarz Punishera. W zamian za to Frank obiecuje darować mu życie. Pomimo udanego "zabiegu" Frank zabija Reva i wraca do świątyni. Jednak po szatanie nie ma już ani śladu. Tymczasem w dżungli, okaleczony na nowo Jigsaw przysięga Punisherowi zemstę...

Lions Gate Film All original material copyright © 2004-2019. Punisher is registered trademark of Marvel Comics. Marvel Comics