|
KOMIKSY WYDANE PRZEZ TM-SEMIC | ROK 1994 |
|
| 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |
PUNISHER #34
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Śmierć poniżej zera"
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Ron Wagner
Punisher pracuje nad sprawą porwania bizneswoman za którą zażądano dwóch milionów dolarów okupu. Frank odkrywa, że jest ona przetrzymywana w niewielkim domku w górach. Przypuszcza więc atak i bez większego trudu odbija zakładniczkę. Potem jednak zaczynają się kłopoty, bowiem kobieta poproszona o podjechanie po niego samochodem (Frank tymczasem osłaniał ich odwrót) zamiast to zrobić po prostu odjeżdża pozostawiając Punishera na pastwę porywaczy. Frank ucieka w góry co przy dużym mrozie jest prawie samobójstwem. Co gorsza - jest ranny. Mimo wszystko udaje mu się przetrwać noc i następnego dnia rozprawia się z porywaczami...
Tytuł: "Złoty Budda"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Tom Morgan
Właściciel ulubionej chińskiej restauracji Franka zostaje zaatakowany przez jeden z wietnamskich gangów. Kucharz zostaje porwany. Na prośbę właściciela Frank postanawia zająć się tą sprawą. Dostaje się do siedziby gangu i uwalnia kucharza. Dowiaduje się przy tej okazji, że nic nie jest takie jak wygląda, bowiem właściciel restauracji i jego kucharz to dwaj zbrodniarze wojenni, którzy ukradli z Laosu złoty posąg Buddy. Frank załatwia z gangiem, żeby dali spokój właścicielowi restauracji, zaś potem wraca do niego i nakazuje mu zwrócić posąg do świątyni, z której go ukradł. Potem daje mu 24 godziny na opuszczenie Nowego Jorku...
PUNISHER #35
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Polowanie"
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: John jr. Romita
Punisher pracuje nad sprawą porwania bizneswoman za którą zażądano dwóch milionów dolarów okupu. Frank odkrywa, że jest ona przetrzymywana w niewielkim domku w górach. Przypuszcza więc atak i bez większego trudu odbija zakładniczkę. Potem jednak zaczynają się kłopoty, bowiem kobieta poproszona o podjechanie po niego samochodem (Frank tymczasem osłaniał ich odwrót) zamiast to zrobić po prostu odjeżdża pozostawiając Punishera na pastwę porywaczy. Frank ucieka w góry co przy dużym mrozie jest prawie samobójstwem. Co gorsza - jest ranny. Mimo wszystko udaje mu się przetrwać noc i następnego dnia rozprawia się z porywaczami...
Dodatki:
W komiksie znajdują się trzy krótkie opowieści o Punisherze. Są to: "Intruzi", "Dziki Płomień" (rys. Simon Bisley!!) oraz kilka pierwszych stron z komiksu "Punisher 2099".
PUNISHER #36
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Niedokończone sprawy"
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
Punisher i Micro wracają z Europy. Już na lotnisku są świadkami porachunków handlarzy narkotyków. Ktoś kto przedstawia się jako Recoil załatwia grupkę drobniejszych przestępców. Nieco później Frank odkrywa, że jednym z zabitych był jego dawny "znajomy" - drobny gangster, któremu dawniej Punisher darował życie. Najwyraźniej pod nieobecność mściciela, człowiek ten poczuł się bezpiecznie i wrócił do interesu. Frank dochodzi do wniosku, że takich niedokończonych spraw jak ta było więcej, warto więc się przyjrzeć co dziś robią ludzie, którym niegdyś pozwolił żyć. W ciągu kilku dni Punisher zabija jednego po drugim ludzi, którzy nie wykorzystali należycie szansy jaką im dał. Skoro nie chcieli rozpocząć nowego życia, więc nie zasługują by żyć. Po kilku dniach wszystkie środowiska przestępcze nie mają już wątpliwości, że Punisher znów jest w mieście!!
Tytuł: "Wojenne życie"
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
Po załatwieniu zaległych spraw, Punisher postanawia odnaleźć mordercę z lotniska. Udaje mu się to łatwiej niż przypuszczał, bowiem Recoil staje w obronie kumpli ze swojego gangu, których akurat Frank ściga. Zaczyna się szalony pojedynek samochodowy, który kończy się rozbiciem pojazdu Recoila. Bandycie udaje się jednak ujść z życiem, ale musi wycofać się. Tymczasem Punisher nadal podąża za pozostałymi gangsterami. Pojedynek przenosi się do nowo otwartej galerii sztuki. Walczące postacie przerywają ceremonię otwarcia, na którą przybyła cała masa VIPów. Ostatecznie Frankowi udaje się pokonać uciekinierów, zdobywając przy okazji infromacje o największym magazynie narkotyków w Nowym Jorku. Tymczasem grupa polityków dochodzi w wniosku, że samozwańczy mściciele tacy jak Punisher są takim samym zagrożeniem jak przestępcy, których ścigają. Do życia zostaje powołana specjalna jednostka policji - V.I.G.I.L, której celem będzie likwidowanie mścicieli. Ich pierwszym zadaniem będzie unieszkodliwienie Punishera!!
PUNISHER #37
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Police Action" cz. 1
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
V.I.G.I.L zaczyna działać, rozprawiając się z jednym z mniej istotnych mścicieli. Przeprowadzona akcja może śmiało służyć za przykład sprawnego działania policji, jednak niektórzy członkowie V.I.G.I.L chyba nieco zbyt poważnie traktują swoją pracę. Dotyczy to zwłaszcza Blackwella, którego działania charakteryzują się dużą brutalnością i bezwzględnością. Tymczasem Punisher wchodzi do potężnego magazynu narkotyków, pod pozorem kupna towaru. Jego prawdziwym celem jest jednak rozpoznanie terenu i przygotowanie się do akcji rozbicia gangu. Okazuje się też, że Recoil pracuje właśnie dla szefa tych handlarzy. Wieczorem Frank przystępuje do akcji. Jego działania zostają natychmiast zauważone przez V.I.G.I.L, która natychmiast wysyła swoich ludzi...
Tytuł: "Police Action" cz. 2
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
Punisher usiłuje dostać się na górne piętra bunkra handlarzy narkotyków. Ich szef chyba jeszcze nie spodziewa się co go czeka, jednak wysyła Recoila, żeby zabił Punishera zanim dotrze do górnych pomieszczeń. Recoil atakuje Franka i zaczyna się kolejny pojedynek tej pary. Mimo wszystko Punishera nie tak łatwo zatrzymać. Obezwładnia on Recoila i podaje mu końską dawkę narkotyków. Teraz już nic nie stoi na jego drodzę po głowę szefa gangu. No prawie nic, bowiem gdy Punisher trzyma gangstera na muszce pojawia się jednostka V.I.G.I.L i nakazuje mu rzucić broń. W przeciwnym razie Punisher zostanie zabity!!
PUNISHER #38
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Police Action" cz. 3
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
Frank decyduje się rzucić broń. Wygląda na to, że V.I.G.I.L bez większego problemu pokonała człowieka, który stał się przyczyną powstania tej jednostki. Sprawy komplikuje niespodziewane pojawienie się Recoila. Pomimo, że jest on półprzytomny po narkotykach, wprowadza niesłychane zamieszanie zestrzeliwując jeden z helikopterów V.I.G.I.L. Tymczasem szef gangu korzysta z okazji, żeby zabić Franka. Punisherowi udaje się jednak przeżyć atak bandyty. Oszalały Recoil ginie w wybuchu, zaś policjanci z V.I.G.I.L są w większości ciężko ranni. Punisher usiłuje dokończyć to co zaczął, zabijając szefa handlarzy narkotyków. Jednak ponownie powstrzymuje go dowódca V.I.G.I.L. Wtedy Frank rzuca pistolet prosto w dłonie gangstera, który natychmiast postanawia strzelić. Jednak policjant jest szybszy i zabija bandytę. Chwilę później Frank zakłada opatrunek na rany policjanta i odchodzi...
Tytuł: "Lava"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Kevin Kobasic, Larry Stroman
Będąc na Hawajach, Frank dowiaduje się, że na jednej z wysp, średniej klasy piosenkarz chce doprowadzić do wybuchu wulkanu, żeby w ten sposób podnieść cenę swoich gruntów. Zaraz po przybyciu na miejsce Punisher spotyka młodą kobietę i dowiaduje się od niej, że jest jedną z wielu, których piosenkarz chce się pozbyć z wyspy. Okazuje się także, że chce on użyć ładunków wybuchowych do pobudzenia aktywności wulkanu. Frank wyrusza na górę chcąc udaremnić to szaleńcowi, jednak wulkan wybucha, zabijając piosenkarza. Frank wraca do domu. Tymczasem okazuje się, że prawdopodobnie został wykorzystany przez tą młodą kobietę i jej matkę, które również chciały spekulować gruntami...
PUNISHER #39
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Slay Ride"
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Ron Wagner
Micro namawia Franka, żeby gdzieś wyjechał na święta. Zmęczony nieco swoją ciągłą walką, Punisher zgadza się. Jednak już od razu widać, że wyjazd nie będzie spokojny, bowiem podczas podróży autobusem przez górską okolicę, lawina zasypuje pojazd i jego pasażerów. Większości z nich udało się przeżyć katastrofę. Zginęł tylko jeden młody człowiek. Nie mając nic innego do roboty w oczekiwaniu na ratunek, uwięzieni pod śniegiem ludzie spędzając czas słuchając radia. Dowiadują się w ten sposób, że w okolicy grasuje groźny morderca. Noc przynosi pierwszą tragedię. Jeden z pasażerów zostaje zamordowany. Nie ma wątpliwości, że morderca musi być w autobusie. Wkrótce potem giną kolejne osoby. Wśród pasażerów widać już pierwsze oznaki paranoi - boją się każdy każdego. Przy drugiej ofierze Frank znajduje dziwną plakietkę. Niespodziewanie przynosi mu ona rozwiązanie zagadki. Wie już, kim jest morderca. Okazuje się nim być chory na katalepsję (zapada w stan podobny do śmierci) młody człowiek, który "zginął" podczas lawiny. Frank musi jeszcze tylko unieszkodliwić mordercę, co udaje mu się dość łatwo...
Tytuł: "Święta na czerwono"
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: John Hebert
Od złapanego handlarza narkotyków Frank dowiaduje się, że jedna z większych mafii działających w Nowym Jorku planuje jakiąś wielką akcję w jednym z supermarketów, w święta. Oczywiście Punisher nie może przegapić takiej okazji i udaje się tam. Ukrywa broń i udaje zwykłego klienta. Jednak gdy po zamknięciu sklepu nadal nic się nie dzieje, Frank zaczyna mieć podejrzenia. I słusznie bowiem cała ta "akcja" gangsterów ma tylko jeden cel - złapanie Punishera w pułapkę. Szybko zaczyna się wielka bitwa w sklepie. Frank musi nie tylko uratować swoje życie, ale zadbać także o życie dziewczyny, która znalazła się tam przypadkiem. Ostatecznie, mimo przewagi liczebnej, gangsterzy zaczynają się wycofywać. Gdy wreszcie ginie ich przywódca Frank i dziewczyna są bezpieczni. Następnego dnia Frank dostarcza szefowi mafii swój prezent świąteczny. Pięknie zapakowaną paczkę. Bandyta boi się ją otworzy i boi się ruszyć, bo przecież tam może być wszystko - od głowy jego człowieka po bombę, która wybuchnie przy najmniejszym ruchu. Zdecydowanie będą to święta, które ten człowiek zapamięta na całe życie...
MEGA MARVEL #2 - GHOST RIDER
Rok wydania polskiego: 1994
Scenariusz: Howard Mackie
Rysunki: Javier Saltares
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Oto historia powstania "drugiego" Ghost Rider'a. Kiedy Johny Blaze uwolnił się od złego demona Zarathosa, z którym "dzielił" ciało pod postacią "pierwszego" Ghost Rider'a, ten odradza się na nowo korzystając tym razem z wejścia w Dana Ketcha. Chłopak wraz z dziewczyną Barb odwiedzają na cmentarzu grób Houdiniego, kiedy przypadkiem stają się świadkami morderstwa. Sprawcą jest Deathwatch. Jeden z jego ludzi poważnie rani Barb. Danowi z nieprzytomną dziewczyną udaje się ukryć na pobliskim złomowisku, gdzie odnajduje motocykl dawnego Ghost Ridera i niechcący dotyka korka od baku motocykla. Następuje przemiana i nowy Ghost Rider wkracza do akcji...
Gościnnie występuje Punisher.
X-MEN #14
Rok wydania polskiego: 1994
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Pierwsze starcie" ("X-tinction Agenda - Plan X-Terminacji")
Scenariusz: Chris Claremont
Rysunki: Jim Lee, Art Thibert, Scott Williams
Kolejny skok w czasie... Genosha - jeden z krajów afrykańskich, rozpoczyna ostrą kampanię przeciwko wszelkiego rodzaju odmieńcom, a przede wszystkim mutantom. Zaczyna się tam tworzyć sytuacja jak za czasów II Wojny Światowej, tylko prześladowani nie są Żydzi tylko mutanci. Rząd Genoshy opracował program genetycznego ubezwłasnowolnienia pojmanych homo-superior, by stawali się oni niewolnikami i w ten sposób przysłużyli się Genoshiańskiemu społeczeństwu. Kolejnym celem Genoshy są X-Men i New Mutants, którzy nie podejrzewając niczego, cieszą się z powrotu Jean Grey!!! Tak, tak... Jean wcale nie zginęła na księżycu, bowiem "tamta" Jean, była to istota Phoenix, która utworzyła sobie ciało, umysł i wspomnienia prawdziwej Jean. Ta tymczasem była "zahibernowana" i dopiero niedawno została przywrócona do życia. Również Storm uległa kolejnej przemianie i stała się teraz nastolatką, lecz nadal jest pozbawiona swoich mocy. Teraz mutanci zostają zaatakowani przez Genoshiańskich egzekutorów i większość z nich - w tym Storm, zostaje pojmana i przetransportowana do Genoshy. Pozostali oczywiście rozpoczynają przygotowania do misji ratunkowej.
Gościnnie występuje Punisher.
Tytuł: "Punkt krytyczny" ("X-tinction Agenda - Plan X-Terminacji")
Scenariusz: Chris Claremont
Rysunki: Jim Lee, Art Thibert, Scott Williams
Próba odbicia swoich kolegów nie powiodła się tak jak mutanci podejrzewali. Z obozu udało się uciec tylko dwojgu z pojmanych - Rictorowi i Boom Boom. Jednak i ich los jest bardzo niepewny, gdyż są ścigani przez grupę egzekutorów. Na szczęście na miejscu pojawia się Wolverine, Psylocke i Jubilee, i udaje się im pokonać pościg. Psylocke "wyciąga" z umysłów egzekutorów informacje o miejscu przetrzymywania reszty mutantów i przebierając się w ich mundury, ona i Wolverine, udają się do bazy wroga. Tymczasem Storm również poedjmuje próbę ucieczki, lecz nie udaje się ona i Ororo zostaje poddana mutacyjnej transmutacji i staje się bezwolnym Mutem 20. Kiedy wreszcie Logan i Psylocke docierają do bazy, stwierdzają, że jednym z egzekutorów jest... Havok, który przeszedł na stronę wroga po "praniu mózgu" kilka lat wcześniej. Niestety mutantom nie udało się zaskoczyć Genoshan i zostają pokonani przez Camerona Hodge'a - potwora stworzonego przez Apocalypse'a. Teraz los X-Men i New Mutants wydaje się być przesądzony.
Gościnnie występuje Punisher.
|
|