|
KOMIKSY WYDANE PRZEZ TM-SEMIC | ROK 1995 |
|
| 1990 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 |
PUNISHER #40
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Ślepa wiara"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: David Ross
W czasie II Wojny Światowej, niemcy owładnięci manią "rasy panów" wszystkie dzieci, które spełniały warunki fizyczne (blondyni o jasnych oczach itp.) poddawali dokładnej indoktrynacji. W niektórych przypadkach ten proces nie skończył się wraz z końcem wojny. Przykładem tego jest niejaki Hartmann - neofaszysta. W dodatku jest on obłąkany, bowiem wierzy, że aniołowie nakazują mu przywrócić świetność rasy panów. Gdy "Daily Bugle" publikuje artykuł ośmieszający idee Hartmana wpada on we wściekłość. Postanawia zabić ludzi, którzy mają być świadkami w procesie przeciwko niemu. Jego plan udaremniają Punisher i Spiderman. Tymczasem druga grupa bandytów, z Hartmannem na czele włamuje się do budynku Daily Bugle i bierze członków redakcji na zakładników.
Tytuł: "Nagłówki"
Scenariusz: Carl Potts
Rysunki: David Ross
Frank i Spiderman usiłują jak najszybciej dostać się do budynku Daily Bugle, tymczasem Hartmann pisze artykuł, który jak wierzy nawróci wszystkich aryjczyków na faszyzm. Gdy ludzie Hartmanna zabijają jedną z zakładniczek, Punisher i Spiderman uznają, że muszą natychmiast działać. Dostają się budynku dwoma drogami i załatwiają bandytów. Tymczasem Hartmann zaczyna grozić bronią Mary Jane (żona Spidermana). Spiderman do spółki z Jonahem Jamesonem rozbrajają i obezwładniają szeleńca, który już zupełnie traci kontakt z realnym światem...
PUNISHER #41
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Ostatnia spowiedź"
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Dave Hoover
Punisher wolną chwilę wykorzystuje na wizytę w kościele. To jedyne miejsce, gdzie może znaleźć spokój. Tutaj na pewno nie napotka żadnego ze ściganych przez niego bandytów. Tymczasem przechodzący obok Franka ksiądz zaczyna się dziwnie zachowywać i udaje się do konfesjonału. Tam jesteśmy świadkami jego spowiedzi. Okazuje się, ze dawno temu wraz ze swoim gangiem napadł na bank i zabił człowieka. Chwilę później pojawił się Punisher. Od tamtego czasu ksiądz żył w strachu, że Punisher go ściga. Wreszcie wpadł na pomysł jak się ukryć - udał się do seminarium i został księdzem. Jednak dzisiejsze spotkanie Punishera przekonuje go, że on nadal go ściga. Ksiądz popełnia samobójstwo. Tymczasem okazuje się, że Punisher nawet nie zdawał sobie sprawy z jego istnienia i wszystkie ich poprzednie spotkania, tak jak i to dzisiejsze, było tylko dziełem przypadku. Wychodzi na to, że tego przestępcę zabiły wyrzuty sumienia i poczucie winy...
Tytuł: "Dobry glina - zły glina"
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Hoang Nguyen
Punisher prowadzi śledztwo w sprawie jednego z ważniejszych mafiozów. Tymczasem dwaj policjanci depczą mu po piętach. Odkryli bowiem jego mieszkanie i ślady jakie tam znaleźli ułatwiają im przewidzenie jego ruchów. Wreszcie Punisher rusza do akcji i zabija obstawę mafioza. Jednak gdy już ma go zabić pojawiają się policjanci. Wtedy wychodzi na jaw, że jeden z nich pracuje dla mafioza. Drugi, uczciwy policjant zostaje postrzelony. Frank również dostaje kulę w pierś. Jednak jego życie ratuje po raz kolejny kamizelka kuloodporna. Frank zabija najpierw policjanta, a zaraz potem jego pracodawcę...
PUNISHER #42
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Eurohit"
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Doug Braithwaite
Frank ściga zawodowego zabójcę - Snakebite'a. Trop prowadzi do Angli, więc Punisher wyrusza w podróż. Już na lotnisku wita go strzelaniana, z której ratuje go jakiś tajemniczy motocyklista. Wybawcą okazuje się być Nigel Higgins, który jest wielbicielem Punishera i lokalnym mścicielem. Tymczasem Frank dowiaduje się, że Snakebite pracuje dla Kingpina, który prowadzi jakąś pokrętną działalność w Europie. Okazuje się, że pod przykrywką legalnych interesów Fisk chce przejąć kontrolę nad największymi grupami przestępczymi Europy. Aby tego dokonać Snakebite i jego pomocnicy muszą usunąć (czytaj - zabić) szefów tych mafii i zastąpić ich ludźmi Kingpina. Ten genialny plan nie przewidywał tylko jednego - pojawienia się Punishera w Europie. Frank rozpoczyna szaleńczy pościg za Snakebitem, który ciągnie się przez Francję, Niemcy, Hiszpanię, Szwajcarię aby wreszcie zakończyć się Angli na wielkim przyjęciu dla mafiozów organizowanym przez Kingpina. Pojawienie się tam Franka i jego przyjaciół i uratowanie przez nich życia europejskim gangsterom oznacza totalną klęskę dla planu Fiska, który ma już kompletnie zniszczoną reputację w europejskim świecie przestępczym. Frank może wrócić do domu...
PUNISHER #43
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Ostatnie dni"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Hugh Haynes
Kingpin ma kłopoty - nowa postać w świecie przestępczym wypowiedziała mu wojnę, więc Fisk musi szybko pozbyć się konkurencji zanim jego straty będą zbyt duże. Wpada więc na pomysł żeby do pozbycia się wrogów wykorzystać... Punishera!! Zdając sobie sprawę, że Frank dobrowolnie nie zgodzi się mu pomóc, Kingpin porywa Micro jako zakładnika i gwarancję posłuszeństwa Punishera. Frank oczywiście zgadza się nie widząc innego wyjścia na uratowanie przyjaciela. Dość szybko i bez większego problemu rozprawia się w bandytą. Jednak zaraz potem zostaje aresztowany przez policję. Po procesie zostaje skazany na dożywocie w szczególnie ostrym więzieniu na wyspie Rykera. W przypadku Franka "dożywocie" może oznaczać bardzo krótki czas, bowiem więzienie to jest pełne jego wrogów, którzy już zacierają ręce na wieść, że wkrótce będą mieli okazję zemścić się na Punisherze. Jednym z tych ludzi jest Jigsaw. Korzystając z pomocy swoich kumpli obezwładnia on Franka i okalecza mu twarz. Następnej nocy Frank ucieka ze szpitala więziennego korzystając z planu ucieczki przygotowanego przez innego więźnia. Po ucieczce znajduje sobie lekarza, który ma wyleczyć jego rany na twarzy i przy okazji zmienić wygląd Franka. Operacja się udaje, z tym że po przebudzeniu Punisher stwierdza, że ma twarz... murzyna!!
PUNISHER #44
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Firefight"
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Hugh Haynes
Podczas porachunków z kolejnymi gangsterami Punisher trafia nagle w sam środek potężnego pożaru. W niedługim czasie ogień objął sporą dzielnicę. Pożar był niewątpliwie wynikiem podpalenia, bowiem rozpoczęła go seria wybuchów ładunków zapalających umieszczonych przemyślnie w różnych budynkach. Frank usiłuje pomóc strażakom, podczas gdy Micro sprawdza wszelkich znanych podpalaczy. Okazuje się, że jeden z najgroźniejszych właśnie wyszedł z więzienia. Tymczasem na wieść o pojawieniu się Punishera do dzielnicy objętej pożarem przybywa jednostka V.I.G.I.L. Ich próby aresztowania Franka dezorganizują pracę strażaków, którzy ostatecznie stają po stronie Punishera. (w końcu przestępca czy nie, ale on pomaga im w gaszeniu pożaru, zaś policjanci tylko przeszkadzają) Frank dowiaduje się, że podpalacz działa prawdopodobnie na zlecenie swojego bratanka, milionera, a także, że jego następnym celem będzie duża fabryka, znajdująca się nieopodal. Punisher udaje się więc tam i udaremnia plan przestępców. Pożar jest już prawie ugaszony, zaś milioner zostaje aresztowany. Frank zdaje sobie jednak sprawę, że ze swoimi koneksjami przestępcy na pewno uda się uniknąć poważniejszej kary. Załatwia więc sprawę po swojemu - przy użyciu wozu strażackiego taranuje samochód przestępcy, zabijając go...
Tytuł: "G-Force"
Scenariusz: Mike Baron
Rysunki: Hugh Haynes
Frank wpada na trop handlarzy i producentów narkotyków. Jednak ci nie są tacy jak pozostali. To grupa francuskich astronautów. Gdy Punisher zaczyna węszyć, bandyci postanawiają pozbyć się go poddając go "testom" w kosmicznej wirówce wytwarzającej ogromne przeciążenia. Udaje mu się jednak przeżyć i następnego dnia włamuje się na prom startowy wahadłowca. Razem z załogą wyrusza w kosmos. Na orbicie odkrywa, że stacja kosmicza jest wyposażona w laser o dużej mocy, który był wykorzystywany do niszczenia plantacji narkotykowych konkurencji. Teraz Punisher używa lasera przeciwko jego twórcom, niszcząc ich fabrykę oraz stację kosmiczną wraz z laserem. Przy okazji zabija też astronautę-przestępcę. Wkrótce potem cała załoga (która nie miała pojęcia o poczynaniach ich przyjaciół) wraca na ziemię.
Tytuł: "The unfriedly skies"
Scenariusz: Chuck Dixon
Rysunki: Mark Texeira
Frank przybywa na lotnisko, żeby odebrać Micro wracającego z podróży. Tymczasem zauważa uzbrojoną grupę, która wchodzi na pokład samolotu. Podejrzewa, że są to terroryści i udaje się za nimi. Wkrótce okazuje się, że przeczucie Punishera było słuszne. Frank staje do walki z powietrznymi terrorystami, żeby uratować życie pasażerów. Oczywiście udaje mu się to choć walka bardzo go wyczerpała. Tymczasem na lotnisku czeka na niego Micro z pretensjami, że Frank się spóźnił...
p>
PUNISHER #45
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: czarno-biały
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Syndrom Jerycha"
Scenariusz: Dan Abnett, Andy Lanning
Rysunki: Hugh Haynes
Punisher i Jack Oonuk (człowiek samotnie zwalczający terroryzm przemysłowy) wpadają na trop szalonego architekta, który pobiera wysokie okupy od firm grożąc zburzeniem ich budynków. Wspólnie odkrywają, że jego następnym celem będzie most San Jerome. Frank i Jack udają się na miejsce, żeby być świadkiem przekazania okupy i w ten sposób dotrzeć do Architekta. Jednak podczas akcji nie wszystko idzie zgodnie z planem i bohaterom dosłownie w ostatniej chwili udaje się uratować most. Architekt dowiaduje się kto pokrzyżował mu plany i jako następny cel wybiera platformę wiertniczą w Zatoce Wielorybów. Osiągnie w ten sposób dwie korzyści. Albo dostanie okup, albo zniszczenie platformy spowoduje skażenie terenów, z których pochodzi Jack Oonuk. Frank i Jack dostają się na platformę jako pracownicy. Szybko orientują się, którzy ludzie współpracują z Architektem i wkraczają do akcji. Wspiera ich... Wolverine, który miał dług wdzięczności u Jacka i teraz na jego prośbę przybył z pomocą. Co prawda nawet takie trio to za mało, żeby udaremnić plan Architekta, jednak udaje im się przynajmniej zakręcić zawór z ropą, dzięki czemu nie dochodzi do skażenia...
Tytuł: "Numer jeden, bum, bum!", "Dwóch złych na odstrzał", "Zdobywając Górę Tygrysa"
Scenariusz: Larry Hama
Rysunki: Hoang Nguyen
"Numer jeden, bum, bum!"; "Dwóch złych na odstrzał"; "Zdobywając Górę Tygrysa" Frank wyrusza do siedziby jednej z mafii, żeby... (wiadomo co :-) ) Tymczasem na miejscu okazuje się, że ktoś go ubiegł. Wszyscy ochroniarze nie żyją, zaś szefowie "rodziny" wkrótce do nich dołączą, bowiem ktoś w sprytny sposób ich... zaminował. W momencie, gdy do pokoju wchodzi Frank ładunki wybuchają. Punisher rozpoznaje sposób działania człowieka, który wykończył tych ludzi. To jego dawny kumpel z Wietnamu - D.X. Największa różnica między nimi to to, że D.X. wprost uwielbiał zabijać i w przeciwieństwie do Franka swoją wojnę z przestępcami prowadzi nie dla idei, ale z czystej chęci zysku. Punisher rusza jego tropem. Wkrótce dwaj dwani koledzy spotykają się, bowiem Frank chce wykończyć pracodawcę D.X. Pojedynek odbywa się podczas dostawy dużej ilości broni. Frankowi udaje się pokonać D.X.'a i przeżyć wybuch składu broni jego szefa (który oczywiście też ginie)
WYDANIE SPECJALNE #14 - GHOST RIDER/WOLVERINE/PUNISHER: SERCA CIEMNOŚCI
Rok wydania polskiego: 1995
Scenariusz: Howard Mackie
Rysunki: John Romita Jr.
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Blackheart, syn Mefisto wypowiada swemu ojcu wojnę. Sam jednak nie jest w stanie go pokonać, zwabia więc do niewielkiego miasteczka Franka Castle, Wolverina i Ghost Ridera by zmusić ich do współpracy. Oczywiście bohaterowie odmawiają, zatem Blackheart przejmuje kontrolę nad mieszkańcami miasteczka i grozi, że zabije ich wszystkich. Jego celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której ta trójka straci kontrolę nad swoimi czynami i stanie się pionkami w jego walce z Mefistem. Oczywiście taki zespół jak Punisher, Ghost Rider i Wolverine nie daje sobą łatwo manipulować toteż szybko rozprawiają się z Blackheartem, ratując w ten sposób życie mieszkańców miasta. Tę historię narysował John Romita Jr.!!
MEGA MARVEL #6 - THE INCREDIBLE HULK
Rok wydania polskiego: 1995
Scenariusz: Peter David
Rysunki: Dale Keown
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Jest to pierwszy tak obszerny występ Hulka w Polsce. Komiks zawiera trzy opowieści z zielonym gigantem Marvela w roli głownej. W pierwszej Hulk spotyka się z X-Factor podczas walki z dyktatorem w Republice Trans-Sebalu. W drugiej olbrzym przybywa do Los Angeles by rozprawić się z tamtejszm gangsterem, w walce wspomaga go Punisher. Trzecia opowieść to przypomnienie początków Hulka i ponowne spotkanie z rosyjskimi super-istotami. Wszystkie te historie pochodzą z czasów gdy "inteligentny" Hulk był członkiem grupy superbohaterów o nazwie Pantheon.
SPIDER-MAN #61
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Zemsta" cz. 1
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Bob McLeod
Spider-man zabija kilku bezdomnych w biednej dzielnicy! W całym mieście rozchodzi się plotka, że bohater oszalał. O tym, że nie jest to prawdziwy Pająk wiedzą tylko dwie osoby: Mary Jane i Peter, który wyrusza na poszukiwania oszusta. Udawanie Spider-mana to jeden ze środków stosowanych przez Mistrza Zemsty, który pragnie wyrównać swoje interesy z Pająkiem niszcząc jego imię i wreszcie zabijając go. Na tropie przestępcy znajduje się także Punisher, co zdecydowanie utrudni zadanie Petera...
SPIDER-MAN #62
Rok wydania polskiego: 1995
Format: B5
Papier: offsetowy
Oprawa: miękka
Druk: kolor
Wydawca: TM-Semic
Tytuł: "Zemsta" cz. 2
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Bob McLeod
Pomiędzy Spider-manem a Punisherem dochdzi do nieporozumień, dzięki czemu Mistrzowi Zemsty udaje się uciec. Obaj bohaterowie rozpoczynają ponowne poszukiwania przestępcy. Odnajdują jego ślad równie szybko, ale zaczynają walczyć między sobą, ponieważ Peter nie chce dopuścić by Frank zabił wroga. W czasie gdy oni walczą na miejscu pojawia się Mistrz Zemsty i natychmiast zyskuje przewagę nad nimi...
Tytuł: "Zemsta" - konkluzja
Scenariusz: Steven Grant
Rysunki: Bob McLeod
Punisher związany przez Spidera, zostaje w budynku podczas gdy Peter i jego wróg przenoszą walkę na ulice miasta. Spider-man praktycznie nie ma szans na pokonanie przeciwnika, gdyż ten skutecznie powiększył swoją moc. Tymczasem Frankowi udaje się uwolnić z więzów i rusza za walczącymi postaciami. Gdy tylko ich odnajduje, postanawia zakończyć ich pojedynek sybko i skutecznie zabijając Mistrza Zemsty. W ostatniej chwili Peter ratuje swojego przeciwnika przed śmiertelnym strzałem, bandyta zostaje tylko ranny i traci przytomność. Gdy Spider-man zdejmuje mu maskę w nadzieji, że w ten sposób dowie się o co mu chodziło to okazuje się, że nawet nie pamięta czy i kiedy spotkał tego człowieka.
|
|